سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشهد وبلاگ

بسم رب الحیدر

سالروز شهادت هفتمین پیشوای شیعیان جهان و نهمین نور خاندان نبوت ، ابا الرضا ، باب الحوائج امام موسی کاظم علیه السلام رو به آقا و مولامون حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، سلطان سریر ارتزاق آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و همه رفقا و دوستان ذاکرینی و خونواده هاشون تسلیت عرض میکنم.

 

امام موسی کاظم علیه السلام


[ شنبه 88/4/27 ] [ 12:34 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]
سؤالی که در درس العدة فی شرح العمدة در تاریخ 23/8/1421 از ابن جبرین پرسیده شده است:

سؤالی در مورد شیعیان:

سؤال: من کارمند یکی از دستگاههای دولتی هستم در بخشی که من کار می کنم حدود پنج نفر از شیعیان وجود دارند، چگونه با آنها برخورد کنم با توجه به اینکه من سرپرست آنان هستم؟ از جمله صفات آنان ابراز دوستی با اشخاص و مبادرت به سلام و ... می باشد.

حضرت شیخ! من نیاز به راهنمایی در این مسأله دارم که چگونه با آنان رفتار کنم، خصوصاً در مناسبت ها و اعیاد و سفر، آیا واجب است که با آنها مباحثه کنم و آنها را دعوت نمایم، با وجود تجربه ای که دوستانم داشته اند و به هیچ نتیجه مثبتی دست نیافته اند، به من و امثال من که ارتباط مستقیمی با این اشخاص داریم در این موضوع کمک نمایید.

جواب: ابتلاء به آنان در ادارات و مدارس و دانشگاههای دولتی بسیار زیاد است، در این حال باید ببینیم که اگر اکثریت با اهل سنت باشد، باید آنها را خوار و ذلیل نمود و اهانت نمود و عرصه را بر آنان تنگ کرد! امّا چگونگی رفتار با آنان اینگونه باید باشد که باید انسان با شدّت تمام با آنها برخورد نماید و با تنفر و بغض و تحقیر و کینه با آنان روبرو شود و آغاز سلام به آنان ننماید و بر ایشان از جا بلند نشود و با آنان دست ندهد، ولی اگر آغاز به سلام کردند، همانند آنان جواب دهد.

منبع: سلام شیعه

[ جمعه 88/4/26 ] [ 5:12 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]

بسم رب الحیدر

 

 

به نظر شما این سایت یک سایت وهابی است یا سنی؟؟

 

 

سنی نیوز


[ چهارشنبه 88/4/24 ] [ 4:50 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]

بسم رب الزهرا

 

امروز خبری شنیدم مبنی بر به درک واصل شدن مفتی عربستان که نقش بسیاری در اذیت و آزار شیعیان داشته. مفتی که خون شیعه را حلال میدانست و کسی که قبر رسول الله را خراب کند را بهشتی میدانست.

فردا بر جسد کثیف او نماز میخوانند و او را دفن میکنند. در سوال و جواب های قبر حتماً سوالاتی میکنند که او با توجه به مفتی بودنش حتماً جواب برایشان دارد. به چند نمونه از آنها اشاره میکنم:

من ربک: خدایی است که چهار انگشت از عرش بزرگتر است و ...
من نبیک: پیغمبری است که یک شب با دوازده همسرش همخوابی کرده و نماز صبحش....
من امامک: پیری که می گفت پیرزن عجوزه از من بهتر می داند. و...
چه شود با این توحید و نبوت و امامت جاش یک کمی بالاتر از تابوت است

 

این هم ابراز تسلیت سایت ابن جبرین ملعون که انشالله با مولایش عمر بن خطاب محشور شود.

 

ابن جبرین ملعون

 

 

یا علی مدد

بر دشمن علی لعنت


[ دوشنبه 88/4/22 ] [ 11:30 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]
خبرگزاری فارس: آیت الله العظمی بهجت یکی از مراجع تقلید جهان تشیع، امروز به علت عارضه قلبی در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) شهر قم به ملکوت اعلی پیوست.


به گزارش خبرنگار فارس، آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی در اواخر سال 1334 ه.ق. در خانواده ای دیندار و تقوا پیشه، در شهر مذهبی فومن واقع در استان گیلان، چشم به جهان گشود.
هنوز 16 ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد و از اوان کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید.
آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی آخرین بازمانده از شاگردان آیت الله العظمی سید علی قاضی بود.

 

روحش شاد


[ چهارشنبه 88/4/17 ] [ 4:6 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]

طرح شبهه:

منازل مسکونی مردم مدینه و مکه در صدر اسلام به شکل ساختمان‌ها و منازل مسکونی دوران ما نبوده است که افزون بر دیوارهای نسبتا بلند دارای بخش ورودی با درهای محکم وقفل‌های متنوع باشد؛ بلکه برای پوشاندن و محفوظ نگه داشتن درون منزل از دید اغیار، تنها از پرده، حصیر و... استفاده می‌کردند. در روایتی علی رضی الله عنه تصریح می‌کند که خانه‌های ما اهل بیت در نداشته است. وَنَحْنُ أَهْلُ بَیْتِ مُحَمَّدٍ (ص) لا سُقُوفَ لِبُیُوتِنَا وَ لا أَبْوَابَ وَ لا سُتُورَ؛ خانه‌های ما اهل بیت، نه سقف دارد و نه در. این روایت را بسیاری از کتاب‌های شیعه نقل کرده‌اند از جمله:

الخصال، شیخ الصدوق، ص 364 _ 382 و شرح الأخبار، قاضی النعمان المغربی، ج 1 ص 345 – 362 و الاختصاص، شیخ المفید، ص 163 180 و بحار الأنوار، علامة المجلسی، ج 38 ص 167 و 186 و....

بنابراین، چگونه ممکن است که فاطمه زهرا سلام الله علیها بین در و دیوار قرار گرفته باشد؟ و یا چگونه ممکن است که این در آتش گرفته باشد؟

نقد و بررسی:

یکی از شبهاتی که اخیراً برخی از وهابی‌ها آن را با مانور فراوان و سر وصدای زیاد مطرح کرده‌اند همین شبهه است.

اما با بررسی روایات موجود در کتاب‌های شیعه و سنی این نتیجه به دست می‌آید، که در زمان رسول خدا صلی الله علیه وآله خانه‌های مدینه دارای درهای چوبی بوده است. موارد بسیاری می‌توان به عنوان شاهد نقل کرد که ما به چند نمونه اشاره می‌کنیم. شما خواننده محترم برای اطلاع بیشتر به کتاب مأساة الزهراء علیها السلام، و خلفیات مأساة الزهراء، نوشته سید جعفر مرتضی مراجعه فرمایید.

ما ابتدا پاسخ علامه سید جعفر مرتضی را در پاسخ این شبهه نقل و سپس به پاسخ تفصیلی آن خواهیم پرداخت:

پاسخ علامه سید جعفر مرتضی:

علامه سید جعفر مرتضی در پاسخ این روایت می‌گوید:

فأمیر المؤمنین إذن یصف حالة الفقر المدقع الذی کان یعانی منه أهل البیت ( علیهم السلام )، ویذکر إیثار رسول الله ( صلی الله علیه وآله وسلم ) حتی أهل النعم والأموال بما یتوفر لدیه منها، مع ملاحظة: أن أبواب أهل البیت ( علیهم السلام ) بیوتهم کانت من جرید النخل الذی هو أصل السعفة بعد جرد الخوص عنها، أما غیرهم ( علیهم السلام ) فکان لبیوتهم ستائر، وکانت أبوابها من غیر جرید النخل أیضا، ومنها الأخشاب لا مجرد ستائر ومسوح کما یدعون.

علی علیه السلام از فقر ناراحت کننده‌ای که خاندان پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند سخن می‌گوید و از بذل و بخشش رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم از اموال و نعمت‌های که نزدش جمع شده بود یاد می‌کند،‌ با این که دَرِ خانه‌های اهل بیت از چوب خرما؛ پس از پاک کردن از شاخ و برگش بود؛ ولی دیگران دَرِ خانه‌هایشان از غیر چوب خرما بود و افزون برآن بر درهایشان پرده نیز آویزان کرده بودند.

العاملی، السید جعفر مرتضی (معاصر)، مأساة الزهراء علیها السلام شبهات وردود، ج 2 ص 232، ناشر: دار السیرة بیروت - لبنان، الطبعة: الثانیة، 1418هـ ـ 1997 م 

 

باز کردن در خانه با کلید ، چه معنایی دارد:

خداوند در قرآن کریم به صحابه و دیگر مسلمانان اجازه می‌دهد که از خانه‌هایی که کلید آن در اختیار آنان هست ، غذا بخورند . بی‌تردید خانه‌ای که در چوبی و یا آهنی نداشته باشد، داشتن کلید برای آن بی‌معنا خواهد بود:

لَیْسَ عَلَی الْأَعْمی‏ حَرَجٌ وَلا عَلَی الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَلا عَلَی الْمَریضِ حَرَجٌ وَلا عَلی‏ أَنْفُسِکُمْ أَنْ تَأْکُلُوا مِنْ بُیُوتِکُمْ أَوْ بُیُوتِ آبائِکُمْ ... أَوْ ما مَلَکْتُمْ مَفاتِحَهُ أَوْ صَدیقِکُمْ لَیْسَ عَلَیْکُمْ جُناحٌ أَنْ تَأْکُلُوا جَمیعاً أَوْ أَشْتاتاً. (النور / 61 .)

بر نابینا و افراد لنگ و بیمار گناهی نیست (که با شما هم غذا شوند)، و بر شما نیز گناهی نیست که از خانه‏های خودتان [بدون اجازه خاصّی‏] غذا بخورید و همچنین خانه‏های پدرانتان ... یا خانه‏ای که کلیدش در اختیار شماست، یا خانه‏های دوستانتان، بر شما گناهی نیست که به طور دسته‏جمعی یا جداگانه غذا بخورید .

برای دیدن مدارک کامل تر به ادامه مطلب بروید

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 88/4/17 ] [ 4:6 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]

امام معتزلی می‏گوید؛ از یکی از اساتید عالی مقام مدرسه غربی بغداد به نام علی بن فارقی پرسیدم:
اکانت فاطمة صادقة؟ قال: نعم، قلت: فلم لم یدفع الیها أبوبکر فدک و هی عنده صادقة؟ فتبسم، ثم قال: لو اعطاها الیوم فدک لمجرد دعواها لجائت الیه غدا و ادعت لزوجها الخلافة، و زحزحته عن مقامه...
آیا فاطمه علیهاالسلام که نسبت به فدک ادعا داشت راستگو بود؟
استاد بغداد: بلی.
امام معتزلی: پس چرا ابوبکر فدک را به وی نداد، در حالی که می‏دانست فاطمه علیهاالسلام راست می‏گوید؟!
استاد بغداد ضمن تبسم گفت: «اگر در آن روز ابوبکر فاطمه علیهاالسلام را به مجرد ادعایش تأیید کرده و فدک را به او می‏داد، روز دیگر می‏آمد و می‏گفت: خلافت مال شوهرم است و بدین طریق ابوبکر را از مقامش معزول می‏داشت...»
امام معتزلی پس از نقل نظر استاد آنگاه خودش چنین می‏گوید: «و هذا کلام صحیح»و این گفتار حقیقت دارد.

(شرح ابن ابی‏الحدید، ج 16، ص 284)

در اینجا معلوم می‏شود که تصرف فدک و مبارزه غیر منطقی با فاطمه و امیرالمؤمنین علیهماالسلام به چه منظوری بوده است؟!


[ چهارشنبه 88/4/17 ] [ 4:6 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

امام صادق علیه السلام: دروغ میگوید کسی که ادعا کند ما را دوست دارد و از دشمنان ما برائت نمیجوید. بحارالانوار ج27ص57
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب