سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشهد وبلاگ

 

 

 

چند صباحی دیگر تا محرم مانده است . . .


[ چهارشنبه 90/8/18 ] [ 7:30 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]

بسم رب الحیدر

اهمیت و عظمت ماجرای غصب فدک را از آنجا می‏توان فهمید که در پیشگوئی‏های غیبی که از پیامبر صلی اللَّه علیه و آله بدست ما رسیده درباره‏ی آن خبر داده شده است. در اینجا به چند مورد اشاره میشود:
1. از اخباری که خداوند در شب معراج به پیامبر صلی اللَّه علیه و آله خبر داد این بود: دختر تو مورد ظلم قرار می‏گیرد و از حق خود محروم می‏شود و همان حقی که تو برای او قرار می‏دهی غاصبانه از او می‏گیرند... و او هیچ مدافعی برای خویش پیدا نمی‏کند». (بیت‏الاحزان: ص 98)

2. پیامبر صلی اللَّه علیه و آله فرمود: «من هرگاه فاطمه را می‏بینم بیاد می‏آورم آنچه بعد از من با او رفتار خواهند کرد. گویا او را می‏بینم که خواری وارد خانه‏اش گشته و حرمت او شکسته شده و حق او غصب شده و ارث او را نمی‏دهند... او در آن هنگام می‏گوید: «پروردگارا من از زندگی سیرم و از اینان خسته شدم. مرا به پدرم ملحق فرما». خداوند او را به من ملحق می‏نماید، و او اول کسی از اهل‏بیتم خواهد بود که به من ملحق می‏شود. فاطمه نزد من می‏آید در حالی که محزون و مصیبت کشیده و غمگین است. حقش غصب شده و خود شهید شده است. در آن هنگام من خواهم گفت: «خدایا هرکس بر او ظلم کرده لعنت کن، و هرکس حق او را غصب کرده عذاب فرما، و هرکس ذلت بر او وارد کرده ذلیل کن، و هرکس به پهلوی او زده تا فرزند خود را سقط نموده در آتش دائمی قرار ده». ملائکه هم آمین می‏گویند». (بیت‏الاحزان: ص 31)

3. پیامبر صلی اللَّه علیه و آله فرمود: «ملعون است کسی که بعد از من به دخترم فاطمه علیهاالسلام ظلم کند و حق او را غصب نماید و او را به شهادت برساند...
ای فاطمه اگر همه‏ی پیامبران مبعوث خداوند و همه‏ی ملائکه‏ی مقرب الهی درباره‏ی مبغض تو و غاصب حق تو شفاعت کنند، هرگز خداوند آنان را از آتش بیرون نمی‏آورد». (بحارالانوار: ج 29 ص 346)

4. هنگامی که رحلت پیامبر صلی اللَّه علیه و آله رسید آن حضرت گریه کرد بطوری که اشک محاسن حضرت را تر کرد. پرسیدند: یا رسول‏اللَّه، برای چه گریه می‏کنید؟ فرمود: «برای فرزندانم و آنچه اشرار امتم با آنان رفتار می‏کنند. گویا فاطمه را می‏بینم که بعد از من به او ظلم شده و او صدا می‏زند: «ای پدر، بفریادم برس»، ولی احدی از امتم به او کمک نمی‏کند». (بحارالانوار: ج 43 ص 151 ح 2)

5. پیامبر صلی اللَّه علیه و آله فرمود: «دخترم، تمام بدبختی بر کسی که به تو ظلم کند، و خوشبختی عظیم بر کسی که تو را یاری کند». (بحارالانوار: ج 43 ص 227)

 

یا علی مدد

 

بر دشمن علی لعنت

 

بر قاتلین مادر شیعیان لعنت


[ دوشنبه 90/3/9 ] [ 7:1 عصر ] [ غلام حیدر ] [ نظر ]
   1   2      >
درباره وبلاگ

امام صادق علیه السلام: دروغ میگوید کسی که ادعا کند ما را دوست دارد و از دشمنان ما برائت نمیجوید. بحارالانوار ج27ص57
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب